رفع مشکل استفاده از میکروفون گوشی های اندرویدی در کلاس مجازی

در صورتیکه شما برای حضور در کلاس مجازی از موبایل با سیستم عامل اندروید (منظور گوشی های موبایل غیر از آیفون که اکثرا از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، مانند سامسونگ، هواوی و غیره…) استفاده می نمایید. و در استفاده از میکروفون گوشی خود جهت صحبت در محیط کلاس مجازی مشکل دارید، جهت رفع مشکل، ادامه این راهنمای کوتاه را مطالعه نمایید.

برای اینکه شما بتوانید از میکروفون موبایل خود در محیط کلاس مجازی استفاده نمایید، ابتدا می بایست شما یکبار به آدرس اینترنتی محیط کلاس مجازی اجازه دسترسی به میکروفون موبایل خود را اعطا نمایید. در واقع این یک قابلیت بسیار خوب امنیتی جهت حفاظت از حریم خصوصی شما در تلفن همراه شما بصورت پیش فرض لحاظ شده است. و بدون آن سبب می شود که هر سایت و یا برنامه ای بتواند از دوربین و میکروفون شما بدون اجازه استفاده نماید.

نمونه پیغام خطا به زبان فارسی و انگلیسی هنگام استفاده از میکروفون موبایل اندرویدی در کلاس مجازی:

راه حل

حال برای رفع مشکل اعطای دسترسی استفاده از میکروفون موبایل اندرویدی در کلاس مجازی مراحل زیر را طی نماید.

ابتدا مطمئن شوید که شما در حال استفاده از مرورگر اینترنتی گوگل کروم هستید زیرا مرورگر گوگل کروم بدلیل پشتیبانی از قابلیت های جدید وب قویا پیشنهاد می شود و در تمام گوشی های اندرویدی بصورت پیش فرض وجود دارد.
آیکون مرورگر اینترنتی گوگل کروم در تلفن همراه:

رفع مشکل استفاده از میکروفون گوشی های اندرویدی در کلاس مجازی

پس از ورود به محیط کلاس مجازی و مشاهده خطای عدم دسترسی به میکروفون، بر روی آیکون قفل در کنار آدرس سایت کلیک نمایید:

رفع مشکل استفاده از میکروفون گوشی های اندرویدی در کلاس مجازی

با کلیک بر روی قفل، کشویی باز شده که جزئیات دسترسی ها در آن نمایش داده شده است که در آن میکروفون در حالت بلاک (مسدود) قرار دارد. حال برای اجازه دسترسی و رفع مسدودی میکروفون دکمه Site Settings را انتخاب نمایید.

رفع مشکل استفاده از میکروفون گوشی های اندرویدی در کلاس مجازی

در این بخش شما می توانید آدرس سایت کلاس مجازی که قصد استفاده از میکروفون شما را دارد مشاهده نموده و دسترسی استفاده از میکروفون را اعطا کنید.
برای اعطای دسترسی به میکروفون بر روی Access your microphone بزنید و سپس Allow را انتخاب نمایید.

رفع مشکل استفاده از میکروفون گوشی های اندرویدی در کلاس مجازی

انتخاب Allow از پنجره باز شده

رفع مشکل استفاده از میکروفون گوشی های اندرویدی در کلاس مجازی

پس از تنظیم به محیط کلاس مجازی برگشته و بر روی آیکون تلفن که در پایین صفحه قرار دارد بزنید تا پنجره انتخاب حضور در کلاس بصورت شنونده یا گوینده را انتخاب نمایید.

رفع مشکل استفاده از میکروفون گوشی های اندرویدی در کلاس مجازی

انتخاب میکروفون

رفع مشکل استفاده از میکروفون گوشی های اندرویدی در کلاس مجازی

پس از انتخاب میکروفون و اتصال موفقیت آمیز بر روی Yes بزنید و تمام.

رفع مشکل استفاده از میکروفون گوشی های اندرویدی در کلاس مجازی

22 دیدگاه دربارهٔ «رفع مشکل استفاده از میکروفون گوشی های اندرویدی در کلاس مجازی»

  1. سلام وقت بخیر سایت ما دقیقا همین شکله و مجاز میکروفن ولی خطای ۱۰۰۶ میده و میکروفن وصل نمیشه

    1. پشتیبانی

      کاربر عزیز. این از دسته خطاهای کیفیت ارتباطه و میبایست کیفیت اتصال اینترنت کاربر یا سرور مورد بررسی قرار بگیره… بطور مثال در صورت امکان از خط اینترنت دیگه ای استفاده کنید… از اینترنت سیم کارت و یا adsl جهت تست استفاده نمایید
      جزئیات بیشتر کد خطاها در آدرس:
      https://morvaridit.ir/rahmam-docs/1518/#error1006

  2. علی رضا

    سلام برای من هنگام اتصال میکروفن ارور1400 میاد این هم به همین صورت باید انجام بدم

  3. درود
    وقتتون بخیر
    وقتی دسترسی میکروفن به من داده میشه میکرفن جیغ جیغی میشه و صدای معلم هم قطع میشه .دلیلش چی میتونه باشه

    1. پشتیبانی

      با سلام خدمت شما کاربر گرامی
      برای رفع این مشکل لطفا از هندزفری استفاده نمایید… دلیل این مشکل اینه که متاسفانه بعضی دستگاه ها اعم از موبایل و یا کامپیوتر صدایی که پخش میکنن رو مجددا وارد میکروفون میکنن که منجر به این مشکل میشه

  4. سلام ،من موقع وارد شدن و وصل شدن به میکروفون خطای ۱۰۰۴ میاره و وصل نمیشه فقط با تنها شنونده وصل میشه که من نمیتونم صحبت کنم. ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. سلام خسته نباشید،وقتی که می‌خوام میکروفون رو فعال کنم خطای همپوشانی برام میاد
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. پشتیبانی

      سلام دوست عزیز
      اگر منظور شما خطای همپوشانی صفحه (screen overlay detected) در اندروید باشد. این خطا ارتباطی به محیط کلاس مجازی نداشته و برای رفع آن با جستجوی (حل مشکل همپوشانی صفحه) در گوگل، سایت های زیاد داخلی و خارجی راه حل رفع آن را آموزش داده اند.
      در صورتیکه اطمینان دارید که خطایی خاص در محیط کلاس مجازی بیگ بلو باتن مشاهده می کنید. لطفا از بخش پشتیبانی مطرح نمایید تا جزئیات بیشتری از شما دریافت کنیم.

  6. سلام ببخشید وقتی که میخوام میکروفن رو فعال کنم میگه خطای ۱۰۰۴ دلیلش چیه؟

    1. پشتیبانی

      سلام دوست عزیز
      در صورتیکه تمامی موراد ذکر شده در لینک زیر جهت رفع خطای 1004 بررسی کرده اید و همچنان نتیجه ای حاصل نشده، موارد زیر را هم با قوت تاکید می کنیم:
      https://morvaridit.ir/rahmam-docs/1518/
      – مجددا تاکید میکنیم که از خط اینترنت و مرورگر دیگری نظیر فایرفاکس هم تست کنید.
      – از سایر همکلاسی ها در مورد کیفیت ارتباطی آنها جویا شوید، در صورتیکه اکثریت مشکل ارتباطی داشته باشند. نشان دهنده افت کیفیت از سمت سرویس کلاس مجازی است که میبایست توسط پشتیبان بررسی شود.
      – طبق آموزش موجود در لینک زیر دی ان اس گوگل را بر روی کامپیوتر تنظیم کنید:
      https://morvaridit.ir/rahmam-docs/1737/

  7. سلام اجازه دسترسی به میکروفن برای من فعال هست اما می نویسد که حبابک دارد یا با سایر برنامه ها همپوشانی دارد

    1. پشتیبانی

      سلام سعید عزیز
      اگر منظور شما خطای همپوشانی صفحه (screen overlay detected) در اندروید باشد. این خطا بصورت مستقیم ارتباطی به محیط کلاس مجازی نداشته و برای رفع آن با جستجوی (حل مشکل همپوشانی صفحه) در گوگل، سایت های زیاد داخلی و خارجی راه حل رفع آن را آموزش داده اند.
      در صورتیکه اطمینان دارید که خطایی خاص در محیط کلاس مجازی بیگ بلو باتن مشاهده می کنید. لطفا از بخش پشتیبانی مطرح نمایید تا جزئیات بیشتری از شما دریافت کنیم.

  8. سلام وقت بخیر .برای تبلت سامسونگ خطای ۱۴۰۰ یعنی چی؟ برای وصل میکروفن

    1. پشتیبانی

      سلام دوست عزیز
      در صورتیکه تمامی موراد ذکر شده فوق و یا در لینک زیر جهت رفع خطای 1004 بررسی کرده اید و همچنان نتیجه ای حاصل نشده، موارد زیر را هم با قوت تاکید می کنیم:
      https://morvaridit.ir/rahmam-docs/1518/
      – مجددا تاکید میکنیم که از خط اینترنت و مرورگر دیگری نظیر فایرفاکس هم تست کنید.
      – از سایر همکلاسی ها در مورد کیفیت ارتباطی آنها جویا شوید، در صورتیکه اکثریت مشکل ارتباطی داشته باشند. نشان دهنده افت کیفیت از سمت سرویس کلاس مجازی است که میبایست توسط پشتیبان بررسی شود.

  9. Mr mohsen.z

    من وارد کلاس ایین‌نامه سایت راهگشا میشوم و خطای ۱۰۰۴ میاد برام. دسترسی های کروم و فایرفاکس را باز کردم هم از طریق دسترسی گوشی و هم خود نرم افزار ولیکن باز خطا میاد و درخواست تغییر اپراتور دارد! منظور از اپراتور ایرانسل یا همراه اول یا .. است یا نرم افزار؟!

    1. پشتیبانی

      سلام دوست عزیز. منظور اپراتور ایرانسل و همراه اول نمی باشد. ممکن است ترجمه نامناسب باشد. برای مشاهده راهکارهای رفع خطای 1004 به لینک زیر مراجعه نمایید

      https://morvaridit.ir/rahmam-docs/1518/

    1. پشتیبانی

      سلام دوست عزیز
      لطفا از آخرین نسخه مرورگر اینترنتی کروم و یا فایرفاکس استفاده نمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *